diumenge, 23 de novembre del 2014

BIBLIOGRAFIA

En aquest espai podeu trobar tots els llibres, articles, revistes... que he consultat i fet servir al llarg del Pràcticum, amb un petit resum del perquè els he utilitzat.



Fernandez, Mª. F. (2009) La dislexia: origen, diagnóstico y recuperación. CEPE: Ciéncias de la Educación Preescolar y Especial.




  • Com el nom indica, ens parla sobre la dislèxia i les actuacions, processos... que s’han d’aplicar. L’he utilitzat per a conèixer i poder avaluar processos necessaris de la lectoescriptura amb el Dani


Fodor, E., García-Castellón, Mª. C. i Morán, M. (2008). Todo un mundo de sensaciones. Mètode d’autoajuda per a pares i professionals aplicat al període inicial de la vida. Madrid: Pirámide.

  • Es presenta un diari d’experiències i processos infantils des del naixement fins als sis mesos d’edat. Jo l’he utilitzat, sobre tot per a conèixer més sobre la teràpia i la importància del joc en l’infant, fet que permet adquirir estratègies útils per a poder arribar al màxim rendiment de les capacitats intel•lectuals i motrius.



Marsal, N.(2006-07). Activitats per fomentar l’atenció i la reflexió en l’alumnat de primària. XTEC. Recuperat 30 novembre 2014, www.xtec.cat/serveis/crp/a8930039/formació/.../atencio.pdf

  • Parla sobre la importància dels hàbits en l’etapa infantil i primària per a poder consolidar una bona autoestima. L’he utilitzat per a enriquir-me i poder treballar, sobre tot, amb el Dani, que té molt baixa autoestima.

Monfort, M., i Monfort, I. (2002). En la mente. Un soporte básico para el entrenamiento de las habilidades pragmáticas en niños. (3ª ed.). Ethna Ediciones.




  • Tracta les dificultats en l’ús llenguatge oral i la comprensió. Aquest llibre l’he utilitzat, sobre tot, per a estudiar possibles situacions i explicacions envers la problemàtica que presenta en Dani i la dificultat de l’accés a la ruta lèxica. També m’ha servit per al Guerau i la seva manca d’expressió oral.
Viader, B. (2012) Per què em sento diferent? Guia pedagògica per comprendre la integració sensorial i el desordre en el processament sensorial. (3ª ed.) Barcelona: Miret Editorial.

  • Parla sobre les dificultats que trobem a les aules i alumnes tot centrant-se en les alteracions del desenvolupament infantil, des d’una mirada al processament sensorial. Aquest recurs l’he utilitzat sobre tot per a veure possibles tractaments, exercicis... a fer amb en Quim, degut a les seves característiques. Tot i així també m’ha aportat noves estratègies per a aplicar a qualsevol infant amb dificultats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada