dissabte, 22 de novembre del 2014

SESSIÓ1 - GUERAU

Es tracta d'un nen amb un retard de la llengua i la parla, tal i com heu pogut veure en les característiques de presentació de cada cas, amb el que es vol millorar aquestes habilitats, a més d'observar i valorar el seu desenvolupament global.

Els objectius generals de la sessió són:
  • Avaluar el nivell de desenvolupament cognitiu
  • Fomentar la parla i l'ús del llenguatge oral
Activitats dutes a terme:

- Representar en un paper un triangle, un quadrat, una creu i un cercle:
  • Se li demana que copii les formes geomètriques en un full completament blanc.
  • Repeteix bé totes les figures menys el quadrat.
- Dibuix lliure:
  • Després de parlar sobre el dia que ha tingut a l'escola sogeix l'oportunitat de dibuixar, no li agrada i normalment no vol dibuixar.
  • Dibuixa un monstre bo i un dolent, mentre ens va explicant què dibuixa. També dibuixa la mare, el germà i ell mateix.
- Punxó:
  • Se li entrega un dibuix simple, de línies, i es demana que ressegueixi les línies amb el punxó.
  • Ho fa molt bé, impecable.


- Casa de fusta i nines:
  • Se li deixa per observar la conversa espontània i el joc simbòlic.
  • Juga tranquil i fa conversar als ninos amb un vocabulari correcte, citant coses del context de la casa.
Conclusions:
Ha evolucionat molt, al principi no parlava mai i actualment ens explica tot el que ha fet a l'escola, si té alguna anècdota... Sembla que era una questió madurativa, doncs va nèixer a finals d'any. Continarem treballant, tot i que es parl de la possibilitat de donar-lo de baixa del servei.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada